16 januari 2012

loppis-tips.


Det bistra med loppis är ju att när saker och ting blir högattraktiva. Som när loppischefen bara tittar på en och säger - Bahaa, den där kan jag få femton gånger så mycket för...när man försöker pruta lite. Eller som en gång fick jag höra - Har du varit på semester eller?! Då menade han i något prutvänligt land. Och blivit lite inspirerad sådär. Det hade jag ju inte.


Det då man får försöka se det fina i allt det andra. Som i saker a`la gillestuga. Och siktar du in dig där behöver du inte pruta, det är nästan så de slänger på dig grejorna. Ta´re liksom. Så de bli av med det. Som den här taklampan, den var inte särskilt het kan jag säga.


Och jag lovar att den här lampfoten för en tjuga kan bli hur fin som helst med lite vit färg eller svart eller pastell. Men jag ska bara hälla på lite brun bets. Och de där vaserna kanske är lite tveksamma vid första anblicken. Men jag gillar dem. Inte bara för den dyraste kostade tio kronor.

14 kommentarer:

  1. Hahaa jag känner igen mig=)Jag har övat upp en min som visar att jag är heeelt oberörd över det fynd jag just spårat upp. Svårt när man har hjärtklappning och är ba...nödig men lång tids övning bär ofta frukt=)Finfin fynd som får mig att längta efter en lopptur igen../Annica

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänk! Det gäller helt enkelt att komma på vad som kommer att bli inne, innan alla andra gör det. Starta trenden kan man säga ;)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. så himla fin lampfot tänk va? Och vasrena är jättefina och alldeles ledsna, tur att du tog hand om dem. och loppisar, som man snubblar över, gärna hemmahos loppisar där folk inte har en aning...där och bara där vill jag alltid vara :)

    SvaraRadera
  4. och nu såg jag att du precis kommenterat hos mig, det är ofta så tycker jag, att vi är hos varann samtidigt... Nåväl.
    Du. fy tusan så fint du skriver till mig. Jag blev helt gråtig och röd om kinderna. och jag menar inte att liksom gnälla, och jag vet att många läser min blogg och alla är så fina med kommentarer och allt, det bara känns som om jag bara bara bara gnäller, det är väl mer det. och sen känns det som om jag är usel på mitt jobb. och det är det som är värst. din kommentar lyfte mig iallafall. Högt. tack! och kram igen.

    SvaraRadera
  5. Vi var på en helt galen loppis i somras. Tanterna slogs bokstavligen om bokhyllorna. Själv fyndade vi fina vita avskavda stolar för barn, säljaren glömde ta betalt fast vi påminde flera gånger. Billigare än så blir det inte. Krya på er därhemma!
    Kram lina

    SvaraRadera
  6. Så mycket fina saker du hittat:) Gillar både lampan och de vackra vaserna!Ha det så bra,kram jessica.

    SvaraRadera
  7. Vill tipsa fyndare/säljare i Stockholm med omnejd om loppisen på Siggesta Gård, magisk!

    SvaraRadera
  8. Snyggt. Särskilt stolen! Det är första gången jag ser just denna stol(på nätet) från Gemla möbelfabrik. Jag har själv kommit över 4 st, dock med klädd galonsits som jag så klart har klätt om. Har du någon aning om när den är tillverkad?

    Hälsningar/
    KaizenKen

    SvaraRadera
  9. Jag undrar över din New York poster i bakgrunden. Vart kommer den ifrån? Går den (hoppas,hoppas) att köpa hos dig? Tack för din fina blogg, den inspirerar. Daniela

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att lampan var väldigt fin så där faktiskt! :-) Kram.

    SvaraRadera
  11. Superfint! Känner igen mig:) har en lökgömma som alla frågar om när dom är här. 15 kr på myrorna. Känner sig ganska nöjd då faktiskt:)
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera